2009-03-09

tards

Försov mig lite i morse men orkade inte stressa så jag gjorde mig fin och anlände till skolan med fint smink och faktiskt en aning genomtänkta kläder. Strök lite gardiner och fållade upp dem (vi ska ha det fint på öppet hus, där jag säkert inte kommer närvara eftersom jag jobbar då) och sen drog vi (jag o maya, senare även TT) och mötte Erika och fis-Hiro. Han släpper seriöst ur sig senapsgas med jämna mellanrum. Inte kul... Inte kul!

Hur som helst, jag raggade med mig Maya hem. Vi gick till All Världens Mat eller vad den nya butiken med blå skylt nu heter. När vi går och spanar på ajvar, cevapcici och ostronsåser kommer en man 50+ men uppenbar utländsk påbrå och stirrar på mig samtidigt som han gör graciösa zombieflaxningar med armarna som att han ska ta tag i mig, sen tillämpar han samma sak på maya så vi byter gång. Creepy.

Vid frysdisken ställer han sig framför oss, tittar på mig och börjar mumla och ha sig, får se ur sig "Får jag hälsa till dig?"
"Uuuh, aaaaa..?"
"Its.. hard I am bad... uuh, swedish. Vad du heter?"
"Ehm... Emma?"
"Kan jag hälsa till dig?"
"Ahaaa aavisst"
"Jag tänker jag kanske kan få bjuda middag och prata, kankse..."
"NEJ jag tror inte det!"

Han kunde lika gärna friat med en gång och slängt på mig en burqa. Jag fanstyg till kvinnoförtryckarkultur. Hey, du är inte i Kabul längre, glöm att du får en 30 år yngre fru som ska laga mat, städa och klämma fram söner på löpande band. Nah-AAAH!

När vi ändå är inte på freaks så stötte vi på "Hajen" förra helgen på Nöjes. Heja heja. Det slutade i en hög på golvet. Han moonade Carina-han fick öl i kallingarna-han tjafsade-vi blev-sura-han blev surare-vi blev less-han blev fysisk, knuffades och kastade drinkar på oss-vi blev argare-Maya var helt plötsligt en äcklig ful o fet jävla fitta-han slet sönder Erikas linne och var allmänt... Grottmänniskoidiot och tröck ner ett glas i hennes urringning och jag drog ner honom på golvet. Don't mess with my girls asshole.
Han och jag blev utslängda och nu är jag inte välkommen tillbaka på ett tag.
Thanks you Nöjes.

Idag har det i övrigt varit en jävligt bra och mysig dag från början till nu.

Så har jag ju faktiskt blivit vuxen och skaffat mig ett jobb som jag verkar vara rätt bra på. Telefonförsäljare som var det sista i världen jag skulle jobba med. Jag bröt ihop lite inombords idag när jag ringde på en annons och direkt började prata med säljarrösten. Det är inte så värst häftigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja men vad jag är stolt över dig min lilla "emmalutta" du är så BÄST. Älskar dig ju hela tiden precis som du är på alla sätt. Pussar och kramari massor