2009-06-10

Solsken och Kex

Solsken och bra vänner. Och en hund. Som gjorde dagen.

Madicken kom hit med bullen Kexan vid 13, då blev jag hundvakt. Det började med att hon (Kexan, inte Madicken) bet sönder en av Hemis gamla leksaker. Tur för henne att hon fattade att hon gjort nåt dumt. Hon låg och skämdes på mattan och glodde på mig ett bra tag innan det var dags att gå. Plockade upp TT och promenixade över Rud till Infinity där hon fick härja av sig ordentligt med David och Linda. (Apropå Infinity så har jag bokat tatueringstid yehey! äntligen ska jag och min arm bli snygga.. re..)

Sen var Kexet trött så vi hoppade på currybussen och åkte till Skin Deep och hejade på Maddie. Gyllene Måsen blev nästa anhalt och sen hann vi åka hem igen på samma biljett. Awesome tänkte jag som är fattig student. Hem och härja med stövel igen.

Madicken slutade tidigare och sen kom Nettan och spanade in min och Mayas krigszon (som i skrivande stund har blivit ordentligt tillsnyggad) Vi hade rätt mysigt, jag satt och virkade i vanlig ordning. Det kommer bli kollektiv tant det här >_________<

Anyhow. Vi satt och pratade om Kexans bajsande eftersom jag fick dra ut ett oidentifierbart långt icke nedbrytbart, 2 dm långt föremål ur hennes rumpa när det var dags.
"Säkert en trasig gammal binda" säger Madicken.
Självklart är Kexan väldigt tyst efter det här trevliga samtalet. Och inte är hon inom synhåll. Som på beställing kommer hon springandes med svansen i propellerläge och sätter sig i soffan.
Tro fan att hon varit i badrummet och rotat i papperskorgen. Jag tror hon satte i sig en tampong. Men den kommer väl ut den med. Hon har visst käkat 4 tamponger förut som hon lyckligt nog kräktes upp, samtidigt. Nom nom nom hälsar Kexet. Jävla bulle.

Som om dagen inte redan var bra nog så kom återbäringen också! Det firade vi med återbäringsparty på Donken. Sen tvingade Therese mig att plocka upp grejer så vi fick undan galet mycket. Det börjar bli väldigt beboeligt och fint här nu!

Nu ska jag lägga mig och virka tills jag somnar, imorrn blir det fieldtrip till Willys, Pekås, Lidl och Netto med kuponger. Extrapriser ftw!

Inga kommentarer: