2008-10-13

I don't like mondays

Måndagar är ALLTID lika jävliga. Nästan som söndagar.
Söndagar innebär ångest och motsträvighet. Jag vill inte vänta på att behöva gå upp tidigt på måndag morgon för att ta mig till skolan. Jag är inte sugen på att veta att jag kommer somna så sent som jag alltid gör och vara dötrött när jag kliver upp 30 min innan jag måste gå till bussen.

Måndagar är jag oftast hemma tror jag. Jag vill att veckan ska starta utan mitt medverkande så att jag bara kan hoppa in och låtsas som att inget hänt. Så kan jag slösa bort hela dagen ifred, käka lite, fuska lite, vänta lite, sura lite.

Jag är på jävligt dåligt och bittert humör idag. Det kanske märks.

Gårdagens söndag var iof en väldigt bra sådan. Vi åkte till Molkom och gosade lite staffe hos kenneln Bölverk. Jag fick en bula med tillhärande blåmärke mitt på snoken av Nisse, 18 kg tegelsten. Det var den pussen. Det gör sjukt ont för att vara så litet. AJ..

Inga kommentarer: