2008-04-20

Akut inkompetens

Idag var jag på akuten.

När jag kom in från en långpromenad drog halsen ihop sig, jag fick svårt att andas, hostade och lät som om jag svalt en pipleksak. Akuten lät ju såklart som en bra idé så jag ringde dit och pep fram hur det låg till. När jag kommer dit blir jag hänvisad till väntrummet och blir sittande i en sisådär 10 min. Jag trodde andningsproblem var rätt så allvarligt.
Läkaren tutade i mig kortison i en mängd som" kanske blir bra" och sjasade iväg mig.

Jag är så bitter. Man ber patienten stanna kvar tills man märker att det sker en förbättring och skriver ut lämplig medicin.

Det blev ju inte bättre av att läkaren i fråga inte kunde svenska och var lika fast i handslaget som en ljummen, död fisk. Det känns som att jag hade fått likvärdig "vård" om jag knatat ner till varmgaraget på stan och bett alkisarna om en sup.

1 kommentar:

Anonym sa...

då är det bra att ringa mamsen istället, Kram på dig och var rädd om dig